Τρίτη, 7 Φεβρουαρίου 2017

Μελέτη πάνω στο δρόμο Νιαβέντ.

Δρόμος Νιαβέντ

Ενας από τους "δρόμους" της λαϊκής μουσικής, ιδιαζόντως χαρακτηριστικός εξ’ αιτίας της ηυξημένης IV βαθμίδας του (ρε, μι, φα, σολ δίεση, λα, σι ύφεση, ντο δίεση, ρε). Κατά καιρούς έφερε και άλλες παραπλήσιες ονομασίες "νεχαβέντ", "νεχαβέντι", "νιαβέντι", αλλά και "τσιγγάνικο μινόρε", "αρμονικός" ή "δημοτικός"

Aπό το "Λεξικό της Ελληνικής Μουσικής"του Τ. Καλογερόπουλου

Ο δρόμος Νιαβέντ σε όλους τους τόνους:
ντο ντο-ρε-μιb-φα#-σολ-λαb-σι-ντο
ρε  ρε-μι-φα-σολ#-λα-σιb-ντο#-ρε
μι  μι-φα#-σολ-λα#-σι-ντο-ρε#-μι
φα  φα-σολ-λαb-σι-ντο-ρεb-μι-φα
σολ σολ-λα-σιb-ντο#-ρε-μιb-φα#-σολ
λα  λα-σι-ντο-ρε#-μι-φα-σολ#-λα
σι  σι-ντο#-ρε-μι#-φα#-σολ-λα#-σι

Οι βασικές συγχορδίες του δρόμου Νιαβέντ είναι: η πρώτη (-),η τέταρτη (-), η πέμπτη (dim)

Δηλαδή πχ. στην τονικότητα Ρε του δρόμου Νιαβέντ, οι βασικές συγχορδίες είναι: η Ρε-, η Σολ- και η Λαdim.
Παράδειγμα: Τα δυό σου χέρια..




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...